Z.P.O. w Lipniku » Wycieczka z PTTK oraz rozdanie nagród w MOKiS

Wycieczka z PTTK oraz rozdanie nagród w MOKiS

12 czerwca 2018
Urszula Kucała

Zwieńczeniem  powiatowego Konkursu Wiedzy Krajoznawczej o Ziemi Myślenickiej i Małopolsce w ramach Ogólnopolskiego Konkursu „Poznajemy Ojcowiznę” była wycieczka szkoleniowa pod przewodnictwem Jana Batko, organizowana przez oddział PTTK „Lubomir” w Myślenicach na Ziemię Wadowicką i okolice.

W wyprawie wzięli udział  uczniowie szkół podstawowych i gimnazjaliści wraz z opiekunami, którzy uczestniczyli w tegorocznej edycji konkursu. Tradycją tych eskapad jest zwiedzanie niezwykle urokliwych miejsc w Małopolsce, niekoniecznie znanych licznej rzeszy turystów, a wartych poznania. Zatem po drodze do Wadowic zobaczyliśmy zaporę w Świnnej Porębie, Zamek w Suchej Beskidzkiej zwany małym Wawelem / obecnie mieści się tu Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii /, Karczmę Rzym.

Następnie udaliśmy się do Wadowic, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny św. Jana Pawła II  https://domjp2.pl/  i wpisaliśmy się do Księgi Pamiątkowej.

Spotkanie z tzw. „historią żywą” – autentycznymi eksponatami i wyjątkową formą ekspozycji wywarło na nas ogromne wrażenie. Nie bez znaczenia jest profesjonalizm tamtejszych przewodników przekazujących informacje z wielkim zaangażowaniem i sercem. W Muzeum mogliśmy korzystać z   najnowocześniejszych tablic interaktywnych.

W dalszej kolejności zwiedziliśmy Kościół św. Piotra Apostoła w Wadowicach, gdzie znajdują się pamiątki po św. JP II oraz niezmiernie piękny Ogród ze stacjami drogi krzyżowej.

W drodze powrotnej udaliśmy się do Barwałdu. Tam obejrzeliśmy zabytkowy kościół pw. św. Erazma pochodzący z końca XVIII w. i leżący na Małopolskim Szlaku Architektury Drewnianej.

To była interesująca lekcja krajoznawstwa, historii i patriotyzmu.

Zakończenie wycieczki miało miejsce w MOKiS. Tutaj uczniowie naszej szkoły otrzymali dyplomy, nagrody książkowe i rzeczowe  za zdobyte czołowe miejsca w powiatowym etapie Ogólnopolskiego Konkursu Krajoznawczego „Poznajemy Ojcowiznę”.

Na zakończenie p. T. Bobowska wręczyła p. J. Batko – przedstawicielowi  Zarządu oddziału PTTK Lubomir podziękowanie dla PTTK za wieloletnią współpracę.