PROGRAM EDUKACYJNY „FINANSOWAKTYWNI – MISJA: PODATKI. TO SIĘ OPŁACA”

20 czerwca 2021
Urszula Kucała

Nasza szkoła wzięła udział w programie edukacyjnym organizowanym przez Ministerstwo Finansów pt. „Finansoaktywni – Misja: Podatki. To się opłaca”.

Uczniowie klasy VI i VIIa podczas lekcji dowiedzieli się między innymi, jak duże znaczenie w naszym codziennym życiu odgrywają podatki, co dzięki nim zyskujemy i dlaczego ich płacenie jest tak ważne. Poznali także rodzaje i mechanizm działania podatków oraz dowiedzieli się jakie mają one znaczenie dla budżetu państwa. Przekonali się, że wpływy z podatków trafiają także do naszej wsi.

W materiałach edukacyjnych przygotowanych przez grono ekspertów znalazło się dużo ciekawych przykładów, a także filmy edukacyjne. Zagadnienia związane z podatkami przedstawione zostały w sposób przejrzysty, przystępny i atrakcyjny dla uczniów. Scenariusz lekcji pozwolił na realizację treści kształcenia zawartych w podstawie programowej wiedzy o społeczeństwie i matematyki. Został on również sprofilowany pod względem wieku i wiedzy młodzieży.

Ambasadorem tegorocznej edycji został Cezary Gołębiewski, znany YouTuber, który jest dobrym wzorem dla młodzieży. Pokazuje, że praca, zapał i samorozwój zbliża do zamierzonego celu. Czarek jest świetnym przykładem na to, jak hobby można przekuć w  rentowną działalność.

Nasi uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie, który polegał na przygotowaniu filmu na temat podatków i ich znaczenia w codziennym życiu. Uczeń klasy 5 Filip Kucała przygotował film pt. „Podatki w Lipniku”. W tym celu zasięgnął informacji w Urzędzie Gminy Wiśniowa na co przeznaczane są pieniądze z podatków w naszej Gminie. Szczegółowych informacji udzieliła Skarbnik Urzędu Gminy Pani Danuta Szynal. W trwającym zaledwie 3 minuty filmie zostały przedstawione niektóre obszary finansowania z pieniędzy z podatków w naszej miejscowości.

Mamy nadzieję, że w kolejnej edycji więcej uczniów weźmie udział w konkursie. Tym bardziej, że na zwycięzców czekają cenne nagrody.

U. Kucała

.