KONKURS NA JĘZYKOWĄ GRĘ DYDAKTYCZNĄ
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie na grę dydaktyczną z języka obcego. Uczestnicy konkursu mogli pracować indywidualnie lub grupowo. Ich zadaniem było stworzenie gry, która rozwijałaby umiejętności z języka angielskiego lub niemieckiego. Pod koniec maja organizatorzy otrzymali zgłoszenia od trzech grup uczniowskich oraz prace indywidualne. Młodzież gimnazjalna preferowała tradycyjne gry planszowe lub karciane, które były wyjątkowo estetycznie wykonane, opisane, zawierające niezbędne dodatki takie jak kostki, pionki, pudełka. Wśród nich były nawiązania do tradycyjnych kalamburów, gry 10 sekund oraz zwykłych planszówek a nawet do znanej językowej gry „snakes and ladders”. Jury oceniające prace sprawdzało ich funkcjonalność, poprawność językową i estetykę wykonania . W kategorii gimnazjum zwyciężyła gra 10 sekund wykonana przez grupę uczniów z klasy II gimnazjum.
Uczestnicy konkursu ze szkoły podstawowej woleli pracować on-line. Wykorzystywali do tego program Scratch. W tej kategorii pojawiły się mniej lub bardziej rozbudowane gry. Praca Dawida i Mileny ambitnie nawiązywała do kilku przedmiotów szkolnych i prezentowała rozbudowany język angielski. Grzesiek zaprezentował krótki quiz osobowościowy, a Mateusz zaproponował składanie komputera. Jednak jury najwyżej oceniło pracę Tomasza Jaska z klasy IV, którego gra sprawdzała niektóre wiadomości z klas 1-3.
Zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody i oceny z przedmiotu . Wszystkim uczestnikom gratulujemy nieszablonowych pomysłów i mamy nadzieję, że udział w konkursie rozwinął ich językowo, dał okazję do twórczego działania.
E. Michalik, B. Ryś, M. Janik