KONKURS NA JĘZYKOWĄ GRĘ DYDAKTYCZNĄ

12 czerwca 2017
Urszula Kucała

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w konkursie na grę dydaktyczną z języka obcego.  Uczestnicy konkursu mogli pracować indywidualnie lub  grupowo. Ich zadaniem było stworzenie gry, która rozwijałaby umiejętności z języka angielskiego lub niemieckiego.  Pod koniec maja organizatorzy otrzymali zgłoszenia od  trzech grup uczniowskich  oraz prace indywidualne. Młodzież gimnazjalna preferowała tradycyjne gry  planszowe lub karciane, które były wyjątkowo estetycznie wykonane, opisane, zawierające niezbędne dodatki takie jak kostki, pionki, pudełka. Wśród nich  były nawiązania do tradycyjnych kalamburów, gry 10 sekund oraz zwykłych planszówek a nawet do znanej  językowej gry „snakes and ladders”. Jury oceniające prace  sprawdzało ich  funkcjonalność, poprawność  językową  i estetykę wykonania . W kategorii gimnazjum zwyciężyła gra  10 sekund wykonana przez grupę uczniów z klasy II gimnazjum.

Uczestnicy konkursu ze szkoły podstawowej woleli pracować on-line. Wykorzystywali do tego program  Scratch. W tej kategorii pojawiły się mniej lub bardziej rozbudowane gry. Praca Dawida i Mileny ambitnie nawiązywała do kilku przedmiotów szkolnych i prezentowała rozbudowany język angielski. Grzesiek zaprezentował krótki quiz osobowościowy, a Mateusz zaproponował składanie komputera. Jednak  jury najwyżej oceniło pracę Tomasza Jaska z klasy IV, którego gra sprawdzała  niektóre wiadomości z klas 1-3.

Zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody i oceny z  przedmiotu . Wszystkim  uczestnikom gratulujemy nieszablonowych pomysłów i mamy nadzieję, że udział w konkursie rozwinął ich językowo, dał okazję do twórczego działania.

E. Michalik, B. Ryś, M. Janik